الهی به امید تو

توانمند سازی دانشجویان

سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۵۴ ق.ظ

در سالهای اخیر کشور شاهد نرخ فزاینده تمایل به تحصیلات عالی در میان جوانان و داوطلبین است. بر اساس این تقاضا، موسسات آموزش عالی نیز اقدام به افزایش ظرفیت جذب دانشجو نموده‌اند.  از طرف دیگر آمار وضعیت اشتغال کشور نشان می‌دهد که وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی متناسب با میزان رشد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نبوده و همین امر موجب بروز مشکلاتی در خصوص فلسفه نظام آموزشی شده است.

توانمند سازی


بدیهی است که اشتغال و از جمله اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی مستلزم مولفه های متعددی از جمله متناسب بودن مهارتهای آنها با نیازهای بازار کار می باشد. امروزه در کلیه ی سازمان ها و موسسات جهت شناسایی این مهارت ها از الگوی شایستگی استفاده می شود و بر اساس آن به شناسایی دانش، مهارت، نگرش و ویژگی های شخصیتی مورد نیاز برای احراز هر شغل پرداخته می شود. سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی نظام آموزش مهارتی کشور چند سالی است که به ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان و دانش آموختگان در دانشگاه ها پرداخته است. مطالعه و بررسی این آموزش ها نشان می دهد که سازمان از الگوی خاصی که مبتنی بر نیاز بازار کار باشد پیروی نکرده است. ضرورت ایجاب می‌کند که در خصوص اشتغال منابع انسانی متخصص، مطالعات علمی و اساسی انجام گیرد. بنابر این برنامه‌ریزی و سیاستگذاری جدی در‌خصوص اشتغال افراد تحصیل‌کرده از ضرورت‌های نظام آموزش عالی و اشتغال کشور است. نمودار زیر استقرار الگویی است که منجر به شناسایی شایستگی های مورد نیاز اشتغال دانشجویان، و در نتیجه کمک به اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان گردد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۹
محمد رضا احمدزاده

توانمند سازی

جوانان

دانشجویان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی